2022 Renault TWINGO E-TECH elektrische auto prijs vanaf 21.270

2022 Renault TWINGO E-TECH elektrische auto prijs vanaf 21.270

Maak kennis met Renault Twingo E-Tech Electric Vehicle om emissievrije voertuigen te rijden

De Renault Twingo is een kleine stadsauto met een kenmerkende lay-out om maximale binnenruimte te creëren en het manoeuvreren te vergemakkelijken.
Maar als u bekend bent met de vorige generaties Twingo, is dit iets heel anders. Hij werd ontwikkeld in samenwerking met Smart ForFour, dus deze nieuwste versie heeft een lay-out die echte voordelen biedt in termen van hoeveel ruimte er binnenin een achterin geplaatste, achterwielaangedreven auto is en hoe gemakkelijk hij in de stad te besturen is.

2022 Renault TWINGO E-TECH Elektrısch
 De auto ziet er echter wel heel anders uit, en zoals bij de meeste kleine auto's tegenwoordig, is er veel ruimte voor de eigenaar om zijn auto aan te passen. Alles, van de kleur van de lak tot de lichtmetalen velgen, kan aan uw wensen worden aangepast, en u kunt ook extra stickers toevoegen om uw auto te laten opvallen.

Contrasterende kleuren en een sterk design binnenin zorgen voor nog meer plezier. En zolang je het basismodel vermijdt, kun je nog een paar extra aanpassingsmogelijkheden toevoegen.

2022 Renault TWINGO E-TECH Elektrısch

Er is nog een slimme twist, Renault heeft ook een app die je op je smartphone kunt installeren. Die bevestig je dan aan een houder in de auto en je krijgt meteen een touchscreen waarmee je de satellietnavigatie, telefoon en stereo-installatie kunt bedienen. Als je een groter touchscreen wilt, kun je het optionele R-Link-systeem installeren met een geïntegreerd 7,0-inch display, waarop je verschillende onderdelen van het infotainmentsysteem bedient.

2022 Renault TWINGO E-TECH Elektrısch

Waar de Renault Twingo zich echt onderscheidt van de alternatieven, is hoeveel ruimte hij binnenin biedt. Er passen met gemak vier volwassenen in en het in- en uitstappen vergt niet de stunts die sommige kleinere auto's misschien wel hebben.

Deze uitstekende binnenruimte is te danken aan de motor achterin, maar er zijn enkele compromissen met deze indeling. Het meest voor de hand liggende is dat, omdat de motor onder de bagageruimtevloer zit, de bagageruimte slechts 188 liter bedraagt, wat je kunt vergroten door de rugleuningen van de achterbank in een hoek van 90 graden te zetten, wat niet bepaald comfortabel is, maar er is ook ongeveer 50 liter opbergruimte verspreid over het interieur. In de cabine ook in diverse zakken en dozen. Je kunt de passagiersstoel voorin ook plat klappen en de Renault Twingo accepteert ladingen tot 2,3 meter lang.

 De Twingo maakt dat de neus veel lichter aanvoelt zonder de motor voorin de auto. En omdat de auto achterwielaandrijving heeft, kunnen de voorwielen meer draaien dan bij een auto met voorwielaandrijving, wat resulteert in een zeer kleine draaicirkel. Als gevolg daarvan is de auto vrij gemakkelijk door de stad te manoeuvreren en in de kleinste parkeervakken te krijgen.

Dat komt deels doordat het stabiliteitscontrolesysteem iets te gretig wordt ingeschakeld als de bestuurder wat enthousiaster is en wat sneller de bochten neemt.


 Wie een Twingo wil, kan kiezen uit slechts twee motoren: een 1,0-liter 70 hp en een krachtigere 0,9-liter 90 hp turbo. De 1,0-liter is voldoende als je het grootste deel van je tijd in de stad doorbrengt, maar als je van plan bent om langere ritten buiten de stadsgrenzen te maken, kun je beter voor de krachtigere motor kiezen.


 De Renault Twingo is iets duurder dan de meest voor de hand liggende alternatieven, maar elk model is goed uitgerust met DAB-radio, elektrisch bedienbare ramen vooraan, afzonderlijk neerklapbare achterbank, led-dagrijverlichting, bandenspanningscontrolesysteem en USB-connectiviteit. 
vanaf € 21.270

Emily A.

Vorig Nieuws2022 Dacia SPRING elektrische auto met prijzen vanaf 18.550
Volgende NieuwsMaak kennis met de innovaties van de nieuwe 2022 Alfa Romeo Giulia GTA