Over Toyota's hybride technologie:

Over Toyota's hybride technologie:

Toyota's voertuigen met hybride technologie blijven records breken.

Toyota verkocht 19,5 miljoen voertuigen met zijn "revolutionaire" hybride technologie, die het in de auto-industrie introduceerde. Strenge milieuregels die overal ter wereld, vooral in Europa, worden toegepast en de natuurvriendelijke aanpak van gebruikers hebben de keuze voor hybride auto's beïnvloed. Zo heeft Toyota, dat in 1997 de eerste hybride auto ter wereld lanceerde, sindsdien meer dan 150 miljoen ton CO2-uitstoot weten te voorkomen.

Nu autofabrikanten in het kader van de Green Deal nieuwe stappen zetten om deze technologieën te ontwikkelen, toont Toyota met haar "Milieudoelstelling 2050" nogmaals aan hoeveel belang zij aan deze kwestie hecht. Toyota benadrukt dat het voor de bescherming van het milieu niet nodig is zich alleen op de uitlaatemissies te concentreren; hij pleit er ook voor rekening te houden met de CO2-voetafdruk die ontstaat in het proces van de productie van het voertuig tot het gebruik ervan en de recycling van het voertuig.

 Nul CO2 bij de productie, vermindering van het verbruik van natuurlijke hulpbronnen, bebossings activiteiten, gebruik van gerecycleerd water en minimalisering van afval.

Om de uitstoot te verminderen, is Toyota begonnen met het vervoer van zijn nieuw geproduceerde auto's op rails over het Kanaal tussen Valenciennes Vehicle Logistics Center in Frankrijk en Toton in Engeland. In overeenstemming met de doelstelling om de koolstofemissies van logistieke operaties in de komende periode te verminderen, wordt verwacht dat deze logistieke stap het eerste deel van het pan-Europese plan zal worden en een groot aandeel in het spoorvervoer zal hebben.

Toyota Hybrid Technologie

Toyota zal aanvankelijk de logistiek van ongeveer 70.000 voertuigen, met 270 treindiensten per jaar, voor zijn rekening nemen. Toyota hoopt dat deze nieuwe internationale logistieke dienst de CO2-uitstoot met 10 procent en de leveringstermijnen met ongeveer 50 procent zal verminderen in het hele Europese logistieke netwerk.

Als onderdeel van Toyota's ambitie om net zo koolstof neutraal te zijn als Europa, zal Toyota tegen 2025 enkele van zijn belangrijkste logistieke routes in Europa ombouwen tot spoorlijnen. Toyota zal in april 2022 beginnen met de tweede fase van zijn spoorwegproject in Europa. Wanneer deze fase is voltooid, wordt een jaarlijkse besparing van 7 miljoen kilometer op de vrachtwagenrekening verwacht. Op die manier worden zowel het wegverbruik als de uitstoot teruggedrongen.

Toyota zal ook aanzienlijke middelen uittrekken voor het elektrificatie proces, dat begon met hybrides. Toyota, dat tot 2030 ongeveer 13,6 miljard dollar zal investeren in de ontwikkeling van accu's die meer nodig zullen zijn in elektrische voertuigen, streeft ernaar om tegen 2035 nieuwe nul-emissievoertuigen in de EU te hebben. Toyota zal blijven werken vanuit de visie dat hybrides, hybride auto's met kabel, waterstof-brandstofcellen en elektrische voertuigen allemaal een rol spelen. Zo zal Toyota tegen 2030 een productgamma van 30 elektrische voertuigen in het personen- en bedrijfs wagen segment creëren.

Daarnaast zal Toyota zijn geëlektrificeerde productlijn uitbreiden met lifestyle-producten. Deze omvatten elektrische sportauto's, SUV's, pickup-modellen en bedrijfsvoertuigen.

 

Emily A.

Vorig NieuwsNieuwe Toyota Yaris Cross Hybrid prijs en kenmerken:
Volgende NieuwsFerrari 296 GTB: