Maserati MC20 GT2 raceauto bevestigd voor 2023:

Maserati MC20 GT2 raceauto bevestigd voor 2023:

Maserati MC20 supercar wordt door SRO verbouwd voor het Fanatec GT2 European Series kampioenschap

Maserati bereidt de MC20 voor op GT-races voor klanten en neemt in 2023 deel aan het Fanatec GT2 European Series Championship van SRO met een gefacelifte versie van de supercar die je op de twee afbeeldingen ziet.

De belangrijkste genetica van de MC20 blijft, met inbegrip van een koolstofvezel monocoque, double wishbone ophanging en een "Nettuno" twin-turbo V6. Maar in plaats van de achterwielen aan te drijven zoals bij een wegauto met een acht traps automaat met dubbele koppeling en (optioneel) een elektronisch sper differentieel, drijft de V6 van de raceversie in plaats daarvan de sequentiële zesversnellingsbak, de racekoppeling en een mechanische LSD aan.

De 20-inch wielen van de MC20 zijn vervangen door meer motors port vriendelijke 18-inch wielen met middenslot en slick banden. Daaronder heeft Maserati de remmen aangepast aan een nieuwe lay-out met nieuwe remkoelings maatregelen.

We hebben de binnenkant van de cabine nog niet gezien, maar Maserati heeft gedetailleerde kenmerken zoals een FIA-conforme rolkooi, verstelbare pedaal box, zes punts veiligheidsgordel, koolstofvezel stuurwiel, instelbare ABS-bediening en tractie. Tot de opties behoren een achteruitkijk camera en een banden spanningscontrole systeem.

Hoewel GT2-auto's minder aerodynamisch zijn dan GT3-auto's om de auto's toegankelijker te maken voor amateurcoureurs, krijgt de competitie-MC20 toch een aanzienlijke verstelbare achtervleugel en een enorme diffuser die het grotendeels nieuwe koetswerk siert.

De spirituele voorganger van de MC20 - de MC12 GT1, afgeleid van de Ferrari Enzo - racete van 2004 tot 2010 en behaalde in die periode bijna 100 overwinningen. Na deze auto produceerde Maserati zowel de Trofeo single-brand series als competitieversies van de voorgemotoriseerde GranTurismo voor GT4-specificaties.

 

Emily A.

Vorig NieuwsWe introduceren Honda's Proloog:
Volgende NieuwsPorsche wil een belang van 50 procent kopen in Red Bull Racing: