Hyundai Ioniq 7, serie met zeven zitplaatsen, komt in 2024:

Hyundai Ioniq 7, serie met zeven zitplaatsen, komt in 2024:

De imposante Ioniq 7 SUV wordt Hyundai's grootste volledig elektrische voertuig.

Hyundai breidt zijn portfolio van elektrische auto's uit. De volgende elektrische auto die het zal lanceren is een grote SUV genaamd de zeven zits Ioniq 7.

Hyundai heeft al een datum vastgesteld voor de komst van de Ioniq 7 in 2024, dus het model zal naar verwachting eind dit jaar of begin 2023 op de markt komen.

De basis voor de Ioniq 7 zal Hyundai-Kia's schaalbare E-GMP platform voor elektrische auto's zijn. De wielbasis van de Ioniq 5 crossover is 3.000 mm. Het is onvermijdelijk dat Hyundai's SUV met zeven zitplaatsen veel groter zal zijn. Maar voor de Ioniq 7 kan deze nog verder worden uitgebreid om de cabine ruimte te verbeteren en de beschikbare ruimte om een grotere batterij op de vloer van de auto te plaatsen, waardoor de actieradius voor deze grote, logge en ongetwijfeld zware machine wordt verbeterd.


Als gevolg daarvan zal hij waarschijnlijk een grotere batterij bevatten dan de Ioniq 5 en 6, wat het extra gewicht van de auto in vergelijking met zijn middelgrote broer compenseert. Met een verbetering van de batterijchemie kan dit tot 100 kWh aan energie opleveren; dit betekent dat Hyundai tegen 2023 zal overschakelen op de technologie van de vierde generatie, waardoor de energiedichtheid met 10 tot 20 procent toeneemt ten opzichte van de bestaande installaties, en tot 643 km in SUV kan worden afgelegd.

De 800V elektronische architectuur van het e-GMP platform zal de Ioniq 7 voorzien van 350kW snelladen, wat betekent dat een actieradius van 100 km kan worden toegevoegd in slechts vijf minuten. Gezien de positie van de 7 als vlaggenschip, zou hij ook draadloos kunnen worden opgeladen.


Hoe dan ook, het is het slimme ruimtegebruik van het platform dat de Ioniq 7 net zo anders zal maken als zijn stalgenoot, de Ioniq 5. De hogere zitpositie geeft de auto een ongelooflijke hoeveelheid ruimte en functionaliteit.


Veel toekomstige modellen zullen worden aangedreven door het E-GMP-platform, aangezien platform-, accu- en elektromotor technologie standaard zijn geworden in het hele productassortiment van Hyundai en zustermerk Kia. Voor de 7 Reeks verwachten we een luxueus saloon-stijl ontwerp vergelijkbaar met de 5 Reeks, met een grotere focus op gebruiksvriendelijkheid.


Gezien de afmetingen van de Ioniq 7 zal de SUV waarschijnlijk gebruik maken van de tweemotorige setup van de Ioniq 5, die momenteel 301 pk en 605 Nm koppel en vierwielaandrijving biedt. In de kleinere pas is dat genoeg om in 5,2 seconden 100 km af te leggen.

Een eerder vrijgegeven schimmige teaser afbeelding van Hyundai toont de Ioniq 5, Ioniq 6 en Ioniq 7 samen, en geeft daarmee een glimp van hoe de middenklassers Ioniq 5, 6 en 7 zullen verschillen qua design en afmetingen.

 

Emily A.

 

Vorig Nieuws2023 Cupra is geboren - Crash Test
Volgende Nieuws2023 Kia Sportage - Crash Test