Ferrari 296 GTS spin:

Ferrari 296 GTS spin:

De plug-in hybride en tweezits Ferrari 296 GTS serie.

Degenen die in de gelukkige positie verkeren om een voorraadje te kunnen aanleggen voor een nieuw model bij Ferrari, zouden een paar uur de tijd moeten nemen om het leveringsgamma en de configurators te bestuderen. De Portofino M Ferrari's vouwdak, samen met de cabriolet closed-only Roma, vormen de onderkant van de Ferrari line-up, terwijl de machtige SF90 Stradale en Spider, samen met de 812 GTS, de top van de Ferrari familie vormen. De F8 Tributo en de plug-in hybride 296 GTB vormen de sportieve middenmoot van Ferrari. De F8 is er ook als Spider, maar de 296 GTB heeft nog geen open versie gehad.

Ferrari 296 GTS

De Ferrari 296 Gran Turismo Spider heeft net als de bekende gesloten versie een indrukwekkende aandrijflijn, al moet hij het met minder twee cilinders doen dan de F8. Achter de voorstoelen van de 296 ligt de V6, niet de 3.9 biturbo V8. Dit is een 2.992 cc zescilinder, geen 2.9 zoals de naam van de auto doet vermoeden, zo blijkt uit de officiële lezing. De V6 heeft twee turbo's tussen de rijen cilinders geplaatst en is goed voor 663 pk. Hij werkt samen met een 167 pk sterke elektromotor die het systeemvermogen op 830 pk en 740 Nm brengt. De 296 GTS sprint en spant naar 100 km/u in slechts 2,9 seconden en sprint naar 200 km/u in slechts 7,6 seconden. Daarmee haalt de 296 GTS 0,3 tienden na de 296 GTB de 200 km/u. De topsnelheid van de 296 GTS bedraagt iets meer dan 330 km/u. Net als bij de gesloten versie wordt het schakelen afgehandeld door een achttraps automatische transmissie met dubbele koppeling.

Ferrari 296 GTS

De 4,61 meter lange 296 GTS heeft een 7,45 kWh batterij die de Italiaanse muscle car een elektrische actieradius geeft van 25 kilometer. Met een gewicht van 1.570 kilogram weegt de auto bijna 100 kilogram meer dan de 296 GTB van 1.470 kilogram door de zwaardere dakconstructie. Het dak kan elektrisch worden geopend en gesloten in 14 seconden bij snelheden tot 45 km/u.


 De Ferrari 296 zal ook verkrijgbaar zijn met het Assetto Fiorano pakket. Dit leuke pakket brengt dempers die speciaal zijn afgesteld voor gebruik op het circuit en aerodynamische extra's die de 296 GTS tot 10 kilogram meer downforce moeten geven. Ferrari claimt ook meer koolstofvezel te hebben toegepast om het gewicht van de auto iets te verlagen.


 De Nederlandse prijs is nog niet bekendgemaakt.

 

Emily A.

Vorig NieuwsLexus LC "F" mysterieuze foto:
Volgende NieuwsDe nieuwe Porsche 911 Sport Classic: