De Corvette heeft zijn eigen merk EV model binnen GM:

De Corvette heeft zijn eigen merk EV model binnen GM:

De Corvette komt in 2025 met een echte crossover en een vierdeurs coupé.

De Corvette wordt vanaf 2025 een zelfstandig merk binnen General Motors en gaat daarmee snelle elektrische auto's maken. Volgens de bron zullen de eerste modellen een vierdeurs coupé, een crossover en een sportwagen zijn. Die laatste zou de "volgende Corvette" zijn die de Corvette met verbrandingsmotor vaarwel zou zeggen.

General Motors scheidt de modelnaam Corvette af van Chevrolet en gaat hem tegen 2025 gebruiken als submerk voor prestatiegerichte elektrische auto's, meldt Car and Driver. We wisten al dat het een elektrische Corvette zou worden. Het is nog een beetje onduidelijk of dit een auto wordt op basis van de huidige C8 Corvette of een compleet nieuwe auto.
De huidige Corvette komt in ieder geval binnenkort als hybride. Naast de extra snelle Z06-variant en de nog snellere ZR1 (beide met alleen verbrandingsmotoren) zal GM naar verluidt twee (plug-in) hybride modellen op basis van de C8 lanceren met twee verschillende hoeveelheden vermogen. Deze zouden E-Rays worden genoemd. Mogelijk komt er op termijn ook een volledig elektrische versie van de huidige Corvette, al kunnen we de eerder genoemde elektrische Corvette sportwagen op basis van GM's Ultium technologie inzetten voor de introductie van een dergelijke variant. Een elektrische 'C9' dus op een geheel nieuwe basis voor de Corvette.

Crossover en vierdeurs coupé:
De sportwagen wordt ongetwijfeld de halo-auto van het 'nieuwe' merk, maar er is meer nieuws. Het merk Corvette zal ook andere soorten auto's produceren, in eerste instantie een vierdeurs coupé en een crossover. Deze zullen geheel eigen ontwerpen krijgen, zodat ze gemakkelijk te herkennen zijn als een auto van de nieuwe Corvette. Hiermee mikken de Amerikanen op de bovenkant van de markt qua prestaties en technologie. Hun EV heeft dus alles wat de Corvette verwacht te hebben in 2025; vooral energie-intensieve batterijen, 350 kW opladen, 800 V architectuur ; Waar de som van deze onderdelen toe zal leiden zal blijken in het proces tot 2025.

 

Emily A.

Vorig NieuwsHoe lang zal het tekort aan halfgeleider chips duren?
Volgende NieuwsLamborghini Huracan Sterrato; In terrein ernst met V10: