Bugatti Chıron Profilee:

Bugatti Chıron Profilee:

De Bugatti Chiron Profile is een unieke en niet gedeelde reeks auto's.

 

De Chiron Pur Sport, die Bugatti in 2020 presenteert, is de absolute sportieve topversie van de Chiron. Pur Sport is echt de meest dynamische Chiron, hoewel versies met 'Sport' in de naam van een buitengewone supercar met een 1.500 pk sterke 8.0 W16 met vier turbo's achter de voorstoelen er een beetje dubieus uitzien. Hij is beperkt tot 60 exemplaren, is 50 pond lichter dan een gewone Chiron en snijdt nog efficiënter door de lucht dan het origineel. Deze Pur Sport heeft ook stijvere schokdempers en een andere wielpositie.


Bugatti pronkt nu met een versie van de Chiron waar het er maar één van zal maken. De Chiron Profilee. Het merk omschrijft het als een auto die "de tijdloze elegantie van de Chiron en Chiron Sport combineert met de prestaties van de Pur Sport". Bugatti begon in het najaar van 2020 met de ontwikkeling van de Chiron Profilée. Tegen de tijd dat het eerste prototype klaar was, waren alle 500 productieplaatsen van de Chiron-familie al bezet. Toch besloot Bugatti nog een exemplaar van deze Chiron Profilée te maken. Het is dus een kleine oplage voor een uitgave die bedoeld is voor meer exemplaren.

Bij de Chiron Profilée is een vaste achterspoiler geïntegreerd, waardoor de speciale versie ook bij hoge snelheden voldoende downforce heeft. De Bugatti Chiron Profilée heeft grotere lichtinlaten, een grotere grille en aangepast bumperwerk. De 1.500 pk sterke 16-cilinder is gekoppeld aan een transmissie met verhoudingen die 15 procent korter zijn dan bij de Chiron Sport. Het gigantische monster accelereert in 2,3 seconden naar 100 km/u en je raast met 200 km/u over het asfalt in slechts 5,5 seconden. Met 380 km/u ligt de topsnelheid van de Chiron Profilée boven die van de Pur Sport (350 km/u). Net als de Pur Sport heeft de Argent Atlantique gekleurde Profilée stijvere schokdempers. Bugatti kondigt trots aan dat de Profilée de eerste Chiron is met een interieur waarin 'geweven leer' is gebruikt op het instrumentenpaneel, de deurpanelen en de middenconsole.

De prijs van de Bugatti Chiron Profilée is nog niet bekend.

 

 

Emily A.

Vorig NieuwsDit is Hyundai's nieuwe Universe Mobile Office:
Volgende NieuwsAehra's nieuwe elektrische SUV: